Višeminutni aplauz za “Kuda ideš, Aida?” na Venecijanskom filmskom festivalu

0
112

Premijera filma, “Quo Vadis, Aida?” bh. redateljice Jasmile Žbanić, privukla je veliku pozornost javnosti na Venecijanskom filmskom festivalu. Mnogi ocjenjuju kako film prikazuje konačnu sliku Srebrenice i kako ga je nemoguće zaboraviti. O uspjehu filma govori i višeminutni pljesak publike nakon premijere.

Nakon svjetske premijere filma, ispričanog iz ugla žena o Srebrenici, stradanju, genocidu…  pozdravljena je ekipa filma na Venecija film festivalu. Višeminutni aplauz prolamao se dvoranom.

“Čuli smo se i sa producentom i sa Jasmilom i oni kažu da je bio jako emotivno, da je bilo fenomenalno, da je aplauz poslije filma trajao 10 minuta, ljudi poslije koji su prilazili su bili jako emotivni”, kazao je Boris Ler, glumac.

Jasmila je uoči premijere kazala kako je film koštao više od četiri miliona eura, što je za BiH visokobudžetni film. Imali su preko 6.000 ugovora sa stastistima, 53 govorne uloge. Film je koprodukcija devet evropskih zemalja i na setu se osim bosanskog i engleskog, kako kaže, moglo čuti još 10 različitih jezika.

Ulogu u filmu pored Jasne Đuričić i Borisa Isakovića, ostvario je i bh.glumac Emir Hadžihafizbegović. Rediteljica je kazala kako je njegova uloga Srpskog vojnika, bila toliko uvjerljiva da su se dvije statistkinje onesvijestile, te kako je bilo vrlo emotivno i za statiste ali i za glumce, igrati ovakve uloge.

“Bilo je teško, bilo je malo traumatično i za mene i za Jasmilu i za statiste ali mislim da u vremenu koji je pred nama bh. glumci moraju odigrati te ratne zločince, koji su ordinirali ne samo po Srebrenici. Prije svega film je iluzija i nekako rijetko se kad desi da se izluzija i stvarni život tako surovo sudare kao u tom filmu ili filmu ‘Remake'”, kazao je Hadžihafizbegović.

Film govori o Aidi, nekadašnjoj profesorici, koja radi kao prevodilac za Holandski bataljon. Kada Mladićeve trupe uđu u grad, Aida pokušava da muža i dva sina zadrži i spasi u UN-ovoj kasarni u Potočarima. Uloge sinova pripala su Dini Bajroviću i Borisu Leru.

“A bilo je jako teško, jako stresno, emotivno, za mene kao glumca prvi put da sam tako duboku ušao u neku temu koju sam već poznavao jako dobro, 99% stvari koje su se deesile u Srebrenici sam znao”, ispričao je Ler.

Pored filma “Kuda ideš, Aida?” u takmičarskom programu za glavnu nagradu “Zlatni lav” takmiči se još 17 ostvarenja, zanimljivo je su gotovo pola tih filmova napravile žene.

N1

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here