U BiH još uvijek dopušteno televizijsko negiranje genocida i veličanje ratnih zločinaca

0
42

Crnogorski regulator medija donio je odluku da na šest mjeseci ograniči reemitovanje određenih sadržaja u okviru televizijskog programa „TV Happy“.

Uprkos brojnim zabilježenim pogrdnim, uvredljivim ili uznemirujućim izražavanjima, relativiziranju i negiranju genocida i drugih zločina, veličanju ratnih zločinaca… u okviru programa pojedinih televizijskih stanica iz Srbije, Regulatorna agencija za komunikacije BiH ne reagira, piše Žurnal.info.

„Savjet Agencije za elektronske medije Crne Gore (SAEM) je donio odluku da se na šest mjeseci ograniči reemitovanje jutarnjeg programa („Dobro jutro Srbijo“ i „Vikend jutro“) kao i sadržaja „Ćirilica“ i „Posle ručka“, u okviru televizijskog programa „TV Happy“ iz Srbije. (…) Odluka je donesena jer je, u prethodnom periodu, učestalo u ovim programskim sadržajima vršeno i omogućavano podsticanje na mržnju, netrpeljivost i diskriminaciju prema pripadnicima crnogorske nacionalnosti“, objavili su iz crnogorskog SAEM-a prije nekoliko dana.

U njihovom saopćenju istče se i kako je „SAEM imao u vidu da se u navedenim programskim sadržajima koristi pogrdno, uvredljivo ili uznemiravajuće izražavanje koje podstiče intenzivne negativne emocije, iskazivanje neprijateljstva ili želju za diskriminacijom, kao i omalovažavanje ili obezvrjeđivanje pripadnika crnogorske nacionalnosti, negiranjem njihovog nacionalnog identiteta i posebnosti“.

Ova odluka crnogorskog regulatora medija uslijedila je nakon gostovanja ratnog zločinca Vojislava Šešelja u emisiji „Dobro jutro Srbijo“ na televiziji Happy 4. januara, a u kojoj je Šešelj iznio niz uvreda na račun Cetinjanki i Cetinjana, da bi nakon nekoliko dana u programu iste televizije mizoginim poruka izvrijeđao poslanicu Socijaldemokratske partije Draginju Vuksanović Stanković.

Šešeljeve izjave izazvale su brojne reakcije crnogorske javnosti, nakon čega je SAEM donio odluku da se na šest mjeseci ograniči reemitovanje određenih emisija.

Ovo nije prvi put da se donese ovakva odluka. U februaru 2020. godine SAEM je donio odluku da se reemitovanje pojedinih sadržaja, koji se emituju u okviru programa „TV Happy“ i „TV Pink M“ iz Srbije, ograniči na tri mjeseca zbog promovisanja mržnje i diskriminacije prema pripadnicima crnogorske nacionalnosti.

STERILNI STAVOVI RAK-A

S druge strane, Regulatorna agencija za komunikacije Bosne i Hercegovine (RAK) ne reagira. Podsjetimo, bivši visoki predstavnik Valentin Inzko je krajem jula 2021. godine donio izmjene Krivičnog zakona BiH kojima se, u suštini, zabranjuje i kažnjava negiranje genocida, veličanje ratnih zločinaca i njihovih zlodjela.

Uprkos tome, u televizijskim emisijama u okviru programa, prije svih, „TV Happy“ i „Pink“, skoro svakodnevno se emitiraju sadržaji u kojima gostuju osuđeni ratni zločinci, u kojima se relativiziraju ili negiraju zločini, u kojima se negira i relativizira genocid…

O tome smo već pisali. Recimo samo da se poruke poput toga da je „korona opasnija od srpskog genocida“, da se „svake godine donose mrtva tijela ko zna odakle i sahranjuju u Srebrenici“, da je „Srebrenica mit“… redovno mogu čuti u emisiji „Ćirilica“ koju uređuje i vodi novinar Milomir Marić, a u kojoj je kroz godine gostovao veliki broj presuđenih ratnih zločinaca.

Međutim, ove i mnoge druge sporne poruke nisu dovoljne čelnicima RAK-a da učine ono što su uradile njihove kolege iz Crne Gore.

Prije nekoliko mjeseci novinari Žurnala su ih kontaktirali s pitanjem da li RAK može zabraniti emitiranje određenih sadržaja na teritoriji BiH i da li je išta urađeno kada je riječ o ovom problemu. Odgovor koji smo dobili potvrdili su njihove sterilne stavove:

„Samo u slučaju ozbiljnih, teških i ponovljenih kršenja odredbi vezano za govor mržnje i zaštitu maloljetnika postoji mehanizam ograničenja prenosa takvih sadržaja, koji se dosada nije desio u praksi Agencije.“

Dakle, za RAK nije dovoljno to što se kontinuirano negiraju i relativiziraju genocid i drugi ratni zločini – to je, podsjetimo još jednom, u BiH krivično djelo – što presuđeni ratni zločinci nerijetko šalju poruke koje uznemiruju stanovništvo u BiH, što se veličaju ratni zločinci, što se negiraju identiteti naroda koji žive u našoj zemlji, što se nerijetko čuje pogrdno, uvredljivo ili uznemiravajuće izražavanje… da bi napokon zabranili ili ograničili emitiranje takvih sadržaja na teritoriji BiH.

Bivši ombudsman za medije Federacije BiH Mehmed Halilović nam je ranije kazao kako smatra da RAK može i treba to uraditi:

„Mislim da može i da to treba da učini Regulatorna agencija za komunikacije BiH. Ne znam kakve su njihove tehničke mogućnosti, ali mislim da je to njihova zakonska obaveza.“

No, s obzirom na to da je na čelu RAK-a Draško Milinović, bivši direktor RTRS-a za čijeg je mandata ovaj javni medij platio stotine hiljada maraka kazne, te koji je blizak Dodikovom SNSD-u, to i ne čudi.

Podsjetimo i na to da smo kontaktirali i vodeće kablovske operatere u BiH – „Telemach“, „Mtel“, „HT Eronet“ i „BH Telecom“. U suštini, oni odgovornost prebacuju na RAK, navodeći kako ne mogu „bez konkretnog zahtjeva RAK-a samoinicijativno postupati u pogledu istih“.

Međutim, treba istaći kako kablovski operateri ipak mogu nešto uraditi – postupiti društveno odgovorno i iz svojih ponuda isključiti sporne kanale.

U vezi s tim, treba podsjetiti i na to da su najpopularnije društvene mreže još ranije najavile kako će uklanjati sadržaje u kojima se negira genocid u Srebrenici, ali i sadržaje u kojima se minimiziraju ili negiraju svi drugi dobro dokumentovani, nasilni događaji.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here